Kundtjänst: 0770 455 688 (10.00 - 15.00 vardagar, helger stängt) - E-post: servicecenter@eurotoys.dk

Forum

Val av Krystal Clea...

Notifications
Clear all

Val av Krystal Clear saltvattensystem  

RSS

karasp
(@karasp)
New Member
14/04/2020 10:39 f m  

Hej!

Har en fråga gällande era olika Krystal Clear system.

Har haft eran renare ca 7 år, äldre modell, till våran nedgrävda pool 8 * 4m. och det har fungerat bra, bara bytt cell några gånger.

Men nu måste jag beställa en ny, så jag har en fråga.

Vad är skillnaden egentligen på modell E.C.O Intex 26670 som har en primär samt en sekundär cell, alltså två st. "2". klorfrigöring 11 gram per timme samt ozon 150 milligram per timme

och krystal clear 26666, som bara har en "1" titanelektrod, men ändå samma egenskap, 11 gram klorfrigöring per timme och ozon 150 milligram per timme

(läste detta på en sida på ett svenskt företag som säljer 26670 : Detta INTEX-saltvattensystem kombinerar en unik rengöringsteknik i två stadier. Först produceras en omärkbar nivå av naturligt klor (7g i timmen). Sedan attackerar desinficerande kopparjoner eventuella alger.)

Jag vill inte ha något med koppar som min gamla hade, för den var jag tvungen att koppla bort, barnen fick grönt hår. Men det kanske inte stämmer med denna modell 26670, det ska vara ju vara klorfri rengöring 11 gram per timme och ozon 150 milligram per timme.

Har också läst att någon modell kan vara extra känslig mot för hög salt halt.

Så min fråga är: Vilken är eran bästa modell som ni rekommenderar till mig

MVH: karasp

Citera
Pooler är livet :)
(@ploppan73)
Medlem Admin
15/04/2020 9:17 f m  

Hejsan! Bra frågor. Eftersom vi inte är "Intex" själva så är det våra personliga svar du får här.

Vi kan börja med att säga att 26670 och 26668 inte använder Ozon och är samma enheter. Den dyrare varianten är till för större pooler. Ozon ska ha fördelen att den eliminerar bakterier betydligt bättre i poolvattnet. 

26666 använder Ozon också som just är skillnaden. 26666 behöver endast 1 cell och  varför vet jag faktiskt inte men det har ingen betydelse. Den är lika effektiv som 26670 och 26668. 

När det gäller "grönt hår" så kan det ha många orsaker. Finns det kopparrör" i anslutningarna ? Var tas vattnet ifrån ?
Mäter ni PH värden i poolen kontinuerligt? Kraftiga PH svängningar kan också orsaka "grönt hår".

Har man bra värden och håller koll på alla värden så ska du inte ha några problem med dessa saltklorinatorer. 

Svaret på din fråga är att alla 3 modellerna uppfyller dina kriterier. 26666 är den nya modellen och ett alternativ till dom 26670 och 26668. 

SvaraCitera
Share: